Course Description
The language of each country, region, or group of people not only communicates ideas and feelings, but also the elements of their culture. Agiven culture’s norms, values, beliefs, and assumptions are expressed through the various actions and behaviors of its peoples in addition to their language. Because these elements of culture are often assumed and inexplicit, there is opportunity for much conflict when different cultures clash. This first half of this course introduces learners to several paradigms through which cultural differences can be better understood. Through this framework students will then be guided to look at media literacy and conflict resolution/negotiation through the lens ofculture. Course content will be presented in multiple formats, and an active learning approach will be employed.
それぞれの国や地域、人々の集団の言語は、思想や感情を伝えるだけでなく、その文化の要素をも伝えている。ある文化の規範、価値観、信念、および前提は、言語に加えて、人々のさまざまな行動や振る舞いを通して表現される。文化のこのような要素は、多くの場合当たり前とみなされ明示されていないため、異文化間で問題が生じた場合、多くの対立を生じさせる。このコースの前半では、文化の違いをよりよく理解するためのいくつかのパラダイムを紹介する。このフレームワークを通じ、学生は文化というレンズを介してメディアリテラシーと紛争解決/交渉を検証できる観点を身につける。コースの内容は複数の形式で提供され、アクティブラーニングのアプローチが用いられる。Course Goals
Explain high-context and low-context culture. Explain the differences in social hierarchy, cultural attitudes towards hierarchy, and dispersal of power. Be able to explain visual culture in historical, social and technical contexts. Understand principal eclecticism, sensemaking, and attention to the audience. Can think of culturally appropriate communication strategies. 1.ハイコンテクスト・ローコンテクスト文化を説明できる。 2.社会における階層、階層に対する文化的態度、力の分散の違いを説明できる。 3.歴史的、社会的、技術的文脈における視覚文化を説明できる。 4.プリンシパルな折衷主義、センスメイキング、聴衆への配慮などを理解している。

- Teacher: Hironori Hayase
- Teacher: Anne Howard
- Teacher: Won Kim
- Teacher: Marc Waterfield